MUSEU NACIONAL D

MUSEU NACIONAL D"ART DE CATALUNYA : UN ITINERARI

UN ITINERARI

RAMON I NAVARRO, ARTUR

16,00 €
IVA inclós
No disponible
Editorial:
ELBA
Any d'edició:
2015
ISBN:
978-84-942266-9-4
Pàgines:
202
Enquadernació:
Rústica
16,00 €
IVA inclós
No disponible

«El dimecres 5 de setembre de 1934, Pablo Picasso va visitar el Museu d?Art de Catalunya a Montjuïc, abans de la inauguració oficial. És una de les darreres coses que va fer abans d?abandonar el nostre país per no tornar-hi mai més.
Picasso va arribar amb el cabell mig despentinat, colrat de cara i amb aquella expressió tan característica. L?esperaven Joaquim Folch i Torres, aleshores director, amb una comitiva del Museu i alguns periodistes. Folch i Torres li feia de cicerone, però Picasso no escoltava gaire: no l?interessava el flamant edifici, sinó el contingut.
La figura massissa del mestre malagueny passava ràpidament per les sales del nou Museu, afamat per veure les pintures murals, i quan arribà davant les de l?església de Sant Climent de Taüll, l?obra mestra del Museu, mentre el director li explicava com els frescos havien estat traslladats des del seu emplaçament original mitjançant la tècnica italiana del strappo, Picasso va concloure: ?Esto es lo mío?.» Artur Ramon

Articles relacionats

  • LA COLÒNIA
    MAGEE, AUDREY
    "En Lloyd, un pintor que va de baixa, decideix passar uns mesos en una illa remota de la costa irlandesa per trobar la inspiració. Però no és l'únic que hi viatja: en Masson, un lingüista francès, duu quatre anys fent una tesi sobre la singularitat del gaèlic irlandès i n'és un protector ferotge. Les dificultats que tenen per conviure l'un amb l'altre trasbalsen els habitants d...
  • MADRES, HIJOS Y RABINOS
    HORVILLEUR, DELPHINE
    De la autora de «Vivir con nuestros muertos». En tiempos de repliegues comunitarios e identidades estáticas, ¿qué significan la pertenencia y la transmisión? En este iluminador ensayo, Delphine Horvilleur sostiene que, al contrario de lo que afirman los fundamentalismos, la transmisión de una tradición no debe ser la réplica de un conocimiento rígido e inflexible, sino que una ...
  • LAS REINAS DEL MAR
    WIESENTHAL, MAURICIO
    «Quizá debo comenzar explicando que mi vida de escritor ha sido bastante aventurera, más divertida y laboriosa que segura, y mucho más arriesgada y tormentosa que rentable. Tampoco es raro, si pensamos que el oficio de escribir es quehacer de horizonte: quesoñar de cielo, como las navegaciones». En esta fascinante epopeya—a veces memoria feliz, crónica de mil viajes narrados en...
  • LA COLONIA
    MAGEE, AUDREY
    Una soberbia novela sobre la compleja convivencia entre un pintor inglés y los habitantes de la pequeña isla irlandesa a la que viaja. Candidata al Premio Booker. Finalista al Orwell Prize y del Irish Book Award En el verano de 1979, un pintor inglés desembarca en una pequeña isla rocosa, de apenas un centenar de habitantes, frente a la costa oeste de Irlanda. El señor Lloyd ...
  • LA MEMORIA DE LOS ANIMALES
    FULLER, CLAIRE
    La aclamada autora de Tierra inestable firma una novela inquietante y emotiva en la que reflexiona sobre la libertad, la vulnerabilidad, el sacrificio y, ante todo, la necesidad de aferrarse a la vida mientras quede algo por lo que vivir. Una pandemia arrasa un mundo desprevenido. Neffy, una joven bióloga torturada por los errores que han hundido su carrera, decide participar e...
  • L'ARADA I L'ESPASA
    KALLIFATIDES, THEODOR
    Les obres que van situar Theodor Kallifatides com un dels grans escriptors europeus de la segona meitat del segle xx van ser les seves tres novel·les Pagesos i senyors (1973), L'arada i l'espasa (1975) i Una pau cruel (1977), que ara es tradueixen per primera vegada al català. Amb elles, Kallifatides va retratar la seva infancia i adolescència i, alhora, el període més tràgic d...