Haiku a Brooklyn ens permet conèixer la peculiar vida dA. Russell (1942 2013), que explica bona part de la seva peripècia vital en un escrit que no hauria dhaver llegit ningú. La dun barceloní que als vint anys emigra a Nova York per fondre-shi i no sortir-ne mai més. Un relat vertebrat pels objectes dun particular gabinet de curiositats, que configuren el pensament i la biografia dun home de vida aparentment anodina. Més enllà de despatxar begudes en una botiga de Little Italy, en Russell protagonitza la maniobra docultació duna existència paral·lela que, amb una força sorprenent, lempeny a culminar el seu excèntric final a Brooklyn. El relat i la plasticitat del temps sentrelliguen en la crònica poderosa dun artista de la seva pròpia mort. El pou íntim duna ànima inquieta que troba en lart la seva pàtria i larrel del seu significat.
Joan Vigó Arnau (Barcelona, 1964). Fa anys que dispara amb lletres i fa pocs anys que publica. Als vuitanta va ser lletrista de rock n roll i cofundador del fanzine El Plafó Contemporani. De 2006 a 2008 va fer ràdio com a guionista i locutor. Ha publicat els poemaris Pastor dantenes (LaBreu, 2017) i Cementiri davions (Adia Edicions, 2018). Enderiat per la imatge ?de la mena que us podria passar desapercebuda?, fa fotografies en blanc i negre i collages a ritme de jazz. Lasfalt i les zones inhòspites són el seu hàbitat natural, defuig la natura tan com pot. Va participar com a guionista i actor al curtmetratge Ponerse al día, dirigit per Pep Bonet (2015). Col·laborador de la revista Les Males Herbes fins a la seva desaparició, actualment escriu exhumacions poètiques per a la revista digital La Charca Literaria, on la creació neix del joc de mots. Ha participat en nombrosos recitals poètics i és lautor del blog literari/fotogràfic mafiamental.blogspot.com